Det har varit ett omfattande arbete ägnas åt protonväxlingsmembran

Det har varit ett omfattande arbete ägnas åt protonväxlingsmembran (PEM) bränsleceller modellering och simulering för att studera bränslecellsprestanda. Även om bränsleceller har framgångsrikt visats i både fordons- och stationära krafttillämpningar, det finns många tekniska och logistiska frågor som fortfarande måste lösas, såsom prestanda, kostnad och systemfrågor.

En modell baserad på stadig, isotermisk, elektro, tredimensionella Computational Fluid Dynamics använder FLUENT CFD programpaket har utvecklats för att förutse vätskeflödesmönstret inomen PEMFC. Tre typer av strömningsfältet undersöks med serpentin, parallella eller spiral kanaler för att bestämma den bästa konfigurationen för bränslecellsprestanda.

I detta sammanhang, presenterar papper resultaten … att vi har fått och som en slutsats av simuleringarna har viuppnått den bästa konfigurationen om prestanda för bränslecellen med slingrande kanaler. Vi anser den matematiska och datormodellering som ett viktigt alternativ för bränslecellsoptimering och för utvinning / experiment i kostnadsminskningar.

Kommentera

E-postadressen publiceras inte. Obligatoriska fält är märkta *

Följande HTML-taggar och attribut är tillåtna: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>